Prin reciclarea străzilor scăpăm urgent de noroaie și praf!

⚠️ Circulă extrem de multe dezinformări pe tema străzilor reciclate și este necesar să le clarificăm.

✅ Dacă nu ați văzut pe stradă utilajele din clipul video înseamnă că strada nu a fost reciclată.

✅ În prezent sunt 40 de km de drumuri neasfaltate și nicio sursă de finanțare externă. Până în 2020 Dumbrăvița nu a accesat niciun leu din fonduri europene pentru drumuri!

✅ Reciclarea are doua etape: stabilizarea solului prin mărunțirea pietrei existente, amestecarea cu un liant hidraulic (similar cimentului), udarea și compactarea, iar deasupra se protejează cu două straturi de mixtură bituminoasă și două de criblură (similară asfaltului dar mult mai subțire).

✅ Pe termen lung pietruirea este mai scumpă decât reciclarea, din cauza costurilor mari de întreținere (achiziție piatră, transport, utilaje, combustibil și salarii), pe unele străzi fiind nevoiți să intervenim chiar și de 6 ori într-un an!

✅ În lipsa protecției de la suprafață împotriva apei pe drumurile pietruite se formează în scurt timp adevărate cratere și care necesită intervenție pe toată strada, in vreme ce pe drumurile reciclate apar gropi izolate după 6-12 luni care pot fi remediate local.

✅ În paralel cu reciclarile demarăm lucrări de asfaltare pe străzile cu cele mai mari grade de ocupare.

✅ Drumurile reciclate sunt de aproximativ 10 ori mai ieftine decât cele asfaltate și nu sunt întârziate de toată birocrația și avizele necesare unei asfaltări. Drumurile planificate pentru reciclare în primăvara sunt gata in toamna aceluiași an, cu tot cu licitație. Un proiect de asfaltare nu incepe lucrările mai repede de 1.5 – 2 ani de la planificare.

✅ Nu există comparație intre calitatea asfaltărilor și a reciclarilor, mai ales că la asfaltări se realizează și drenarea apelor, ceea ce înseamnă un plus de protecție. Reciclarile sunt lucrări de întreținere a drumurilor, este absurd să avem pretenția aceleiași calități între două lucruri dintre care unul de 10 ori mai scump decât celălalt.

✅ Pe lângă durata mare cauzată de birocrație și avize, asfaltările înseamnă un efort financiar colosal dacă ar fi sa se realizeze doar din bugetul local. Ar trebui să plătim taxe și impozite 20 de ani până să avem banii de asfaltare și fără să mai investim în altceva.

✅ În ultimii 2 ani au fost reciclați 7.6 km, iar anul acesta dorim sa reciclăm încă 12. În doi ani am putea să scăpăm de noroi pe toate străzile aflate în proprietatea primăriei.

✅ Pe noile PUZ-uri dezvoltatorii sunt obligați să realizeze drumul înainte de a vinde parcelele. În acest mod nu vor mai plăti toți locuitorii pentru dezvoltarea noilor cartiere, așa cum era până în 2020.

🙋‍♀️🙋‍♂️ Marți, 7 februarie, de la ora 18, în a doua ședință de Consiliu Local de aprobare a bugetului localității pe anul 2023 voi propune din nou reciclarea celor peste 40 de străzi aflate în plan anul acesta.

⚠️ Acest proiect este combătut vehement de fostul primar Victor Malac, acompaniat de colegii săi din PSD, precum și cei din PNL, UDMR și Pro România. Toate aceste partide aliate dețin majoritatea in Consiliu și nu doresc să se mai aloce bani pentru reciclări din cauze pur politice. Pentru că atâta vreme cât sunt noroaie și praf sunt și cetățeni nemulțumiți, iar scopul lor, din păcate, nu este binele comunității, ci încurcarea actualei administrații.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Toată viața de adult mi-am petrecut-o construind și apoi perfecționând câte ceva.

Despre mine

Contact

[email protected]

Str. Petofi Sandor nr. 31, Dumbrăvița

Copyright © 2024